miercuri, 31 august 2011

Zambim si azi - 31 August 2011

Bula, un copil din generatia anilor 80, imprumuta des bicicleta unui vecin mult mai in varsta. De fiecare data acelasi scenariu:
- Nea Ioane, imi dai si mie bicicleta o ora?
Nea Ion, om intelectual, ii spune:
- Ma Bula, cand vrei sa ceri ceva cuiva, nu cere direct, intai mai intreaba si tu de sanatate, de dragoste etc, si dupa 5-10 minute de conversatie ceri ce vrei.
Zis si facut... Dupa doua saptamani, Nea Ion era la coasa in varful dealului. Vine Bula la el:
- Ce mai faci, nea Ioane, cum merge coasa? ce cald e azi..etc
Dupa 15 minute de taclale, nea Ion observa evolutia lui Bula si il felicita:
- Bravo ma, Bula, vezi ca ai invatat si tu ceva util? Acu dupa atata vorba ia zi.. de ce ai venit dupa mine?
Bula cam derutat raspunde:
- Nea Ioane.. eu de fapt am venit sa iti zic ca ti-a luat casa foc...
____

Bula se întoarce acasa în permisie, de pe front. Parintii lui Strula prieteni de familie si vecini, îl întreaba.
-Dar Strula ce face, de ce n-a venit?
-Pai,… stiti eram în transee, ne ataca inamicu’, când ce-i trece lui Strula prin cap…? Iote’ asa un glont di marii….!!!
____

Bula la cabinetul medical al regimentului:
-Dom’ doctor, ma simt foarte rau!
-Unde va simtiti rau?
-Sa traiti, aici în armata!
____

Bula si cu regimentul în razboi. Cade o bomba. Ramâne numai el cu capitanul.
Capitanul o ia înainte ca e mai destept! Cade într-o capcana.
Si zice :
-Arunca frânghia!
Bula îi arunca frânghia.
-Nu asa boule, mie un capat si tie un capat!
Bula ia frânghia taie doua capete arunca unul capitanului si unul îl pastreaza.
-Vita, tine frânghia de un capat si arunca restul în groapa!
În final, Bula se prinde si îi arunca frânghia capitanului.
-Acuma trage!
Scoate Bula pistolul, îl îndreapta spre groapa si buuuuum!
____

Bula facea scoala de parasutism si comandantul care antrena grupa lui Bula vrea sa-si bata joc de ei si sa-i puna sa faca primul salt undeva în Sahara.
Instructorul ii ia si le zice:
-Baieti, vedeti ca va parasutam în desert. Acolo sa asteptati ca trimitem un jeep sa va ia. Apropo, luati-va vreo 20 de parasute ca sunt d-astea românesti.
Sare Bula primu’ din grupa lui si pe la vreo 5000 de metri vrea sa deschida prima parasuta. Bine înteles ca aceasta nu merge si el îsi zice:
-Nu-i nimic, mai am 19 parasute.
Bineînteles ca nu i s-a deschis niciuna din parasute. Vazând el cum sta treaba îi vine inspiratia metafizica:
-Ba, ce ghinionist sunt: nu mi s-a deschis nici o parasuta din alea 20, da’ daca nu vine jeepu’ sa ma ia?
____

Bula în prima zi de armata. Un plutonier trece prin fata rândului de soldati si întreaba:
-Ce-ai fost în viata civila?
Unul brutar, altul macelar, altul electrician etc. Ajunge ofiterul la Bula:
-Ce-ai fost în viata civila?
-Am fost fericit, sa traiti!
____

Bula la recrutare. Medicul zice:
-Citeste cu voce tare, ce scrie acolo pe tabla!
Bula:
-Care tabla, eu nu vad nici o tabla!?
-Foarte bine, raspunde doctorul. Nici nu e vreo tabla acolo. Apt. Urmatorul…
____

La recrutare, Bula este întrebat:
-Ce meserie ai?
-Comediant.
-Comediant!? Ia arata ce stii, ma!
Bula iese pe usa afara la cei care asteptau si striga:
-Puteti pleca cu totii acasa. Eu am primit locul acesta…
____

La recrutare, Bula zice medicului militar:
-Sunt miop, deci, neincorporabil!
-Cum vrei sa demonstrezi asta?
-Vedeti cuiul acela în zid?
-Da…
-Ei bine, eu nu-l vad!
____

În ora de instructie ofiterul vrea sa explice cum în caz de nevoie se sterilizeaza apa nepotabila în vedera consumului.
Înainte întreaba:
-Deci daca nu avem decât apa murdara cum o putem face potabila?
Bula raspunde:
-Prima data fierbem apa si apoi o filtram.
-Foarte bine! Mai faceti ceva?
-Da, dupa aceea bem, pentru siguranta, o bere…
____

Cica îi venise lui Bula chemare de la armata. Ma-sa, fiarta, da fuga la tat-su, zidar în constructii, sa-i dea vestea proasta.
-Aoleu, i-a venit lu’ fi-tu chemare la armata, doi ani la marina, aoleu, ce ne facem, ca pleaca baiatu, si mor eu de inima rea.
Tatal lui Bula era sus pe schele la etajul 9, cu mistria în mîna.
-Lasa draga, sa faca baiatu’ armata, sa se faca barbat, ce mama naibii.
-Nu barbate, trebe sa facem ceva. De ce nu te arunci tu de pe schele, si mori, sa se libereze ca fiu de vaduva.
-Auzi fa, de ce nu te arunci tu în bratele colonelului, si sa se libereze ca fiu de c*rva?
____

Bula la armata:
-Bula felicitari, spune ofiterul la raport, am auzit ca ati devenit tata?
-Nu chiar,… sotia mea a devenit mama!
____

Bula la armata se necajeste ca nu îsi primeste solda. Nervos da un ultimatum:
-Domnule caporal, ori îmi primesc solda, ori îmi cumpar un pistol mitraliera si ma privatizez!
____

Caporalul întreaba:
-Soldat Bula cum procedezi când auzi comanda: “Voluntarii un pas în fata!”?
-Fac un pas lateral, pentru ca voluntarii sa poata pasi înainte…
____

Exercitiu de noapte. Soldatii marsaluiesc.
-În ce directie ne îndreptam, Bula? striga sergentul.
-Sud.
-De ce sud?
-Pentru ca am început sa transpir…
____

Bula face armata la parasutistii. La botezul unei ture noi de racani ofiterul sade într-o parte si Bula îi ajuta pe acestia sa sara.
Fiecare face nazuri, mai mult sau mai putin, dar Bula nemilos îi arunca afara din avion.
Ofiterul e o clipa neatent si Bula îi ajuta ultimului soldat sa sara. Acesta se opune mai tare ca ceilalti, dar Bula îi face si lui vânt.
-Asa un fricos, n-am mai vazut în viata mea, spune el ofiterului.
-Ce-ai facut tâmpitule!
-Dom locotenent, doar nu luati apararea fricosului asta?
-Ce fricos ma, asta-i buna ma, asta era pilotul nostru…
____

În timpul celui de-al doilea razboi mondial, un soldat a fost intrebat:
-Ce te-a facut sa te inrolezi in armata?
-M-am inrolat din mai multe motive.Am vrut sa-mi slujesc patria, am vrut
sa lupt contra fascismului, am vrut sa construiesc o lume mai buna, demna
de eroii ei, dar motivul principal a fost ca m-au inhatat astia.
____

O scurta biografie a lui Bula:
“Mama mea nu stie carte.M-a dat pe mine la scoala, în schimb.
Am reusit sa termin clasa a cincea când m-au luat la armata. La armata era foarte bine.
Ne sculam la cinci dimineata faceam un mic exercitiu dupa care ne dadeam jos din pat. Eu i-am cerut caporalului o permisie.
El mi-a dat una de mi-au tiuit urechile doua saptamâni. Când am ajuns acasa am gasit-o pe mama plangând.
Plângea de la fumul de lumânari. Pe tata nu l-am gasit. Nu m-am gândit sa-l caut pe masa. I-am spus mamei ca trebuie sa-l îngropam.
Si mama mi-a spus “Cum ? Sa-l îngropam acum când s-a lasat de baut?”.
În aceeasi seara mama s-a culcat cu Teama. Teama Vasile, preotul satului.
____

Bula la încorporare:
-Domnule doctor va rog nu ma trimiteti la artilerie, nu pot sa aud bubuitul tunurilor!
-Nu va fie frica, recrut. Tunurile bubuie asa de tare ca le veti auzi cu siguranta…
____

Bula la recrutare sta dezbracat la piele în fata comisiei medicale. Medicul militar îi arata pumnul si zice:
-Recrut! Ce vezi?
-Nimic…
Doctorul cheama o sora medicala îi desface bluza si îi maseaza tâtele cu frenezie.
-Ce vezi acuma recrut?
-Contururi neclare, domnule medic!
La care medicul cu un zâmbet pe buze:
-Tinere, ochii tai sunt probabil buni de aruncat dar sfoara ta arata întinsa în directia cazarmii…
____

La raport, plutonierul:
-Soldat Bula! de ce sa nu umbla soldatul cu tigara în gura pe platoul unitatii…?
-Aveti dreptate, domn’plutonier, de ce nu?…
____

În tren se fac prezentarile:
-Popescu, locotenent în rezerva!
-Bula, inapt pentru serviciul militar!
____

Un tânar avocat îi spune unui coleg de breasla:
-Avocatul este cea mai libera creatura din lume. El nu este dependent de nimeni în afara de clientii sai, de colegi, de judecatori si de tribunale!…
____________________________________________________________________

Niciun comentariu:

Cuvinte alese - 27 Martie 2017

Viata e o lupta si, daca nu ne luptam, ne inghite intunericul (lasitate, renuntare, descurajare, dezamagire etc.) (Angela Peschir) ____ ...