luni, 18 ianuarie 2010

Sa zambim si azi - 24 Ianuarie 2010

... Din viata farmacistelor

Ca tot m-am casatorit, iar aleasa inimii e farmacista, imi aduc aminte de o groaza de intamplari din acest sector de activitate. La noi e o traditie: mama farmacista, nevasta farmacista. Si am aflat si eu ce este o farmacie. Un magazin cu totul si cu totul deosebit. Unde ori intri cu tupeu cu reteta in mana ori cu o rusine in obraji mai ridicata decat daca ai intra intr-un sex-shop. In functie de ce ai nevoie de acolo.
De obicei, vine baiatu’ pentru prezervative. L-ar trimite pe tat-su sa-i cumpere, dar hai sa incerce, ca i-e jena. Si atunci frumusetea. Pe soptite: un prezervativ. Sau o pastila de a doua zi. Sau un test de sarcina. In functie de sezon. De obicei, cine cumpara prezervativele ieftine - e lege - a doua zi cumpara testele de sarcina.
Era un film unde intreaba baiatu’ in soapta de un prezervativ. si e intrebat: "Cu ce aroma?" si apoi pe megafon: "Un prezervativ marca asa, de la standul 17 pentru domnul".
Mai frumos e cand vine ditamai mosu’ si asteapta la rand prezervativul. Atunci sa vezi distractie: intra un nou client, el "hmm dati-mi prezer... ceva de durere, aia de sus de acolo! Mai aratati-mi si aia!" Si face o vanzare la farmacie ... pana se goleste si cu juma’ de gura: "Si un prezervativ".
In timp, s-a dezvoltat jargonul. "Dati-mi un protex". "Un ce? Ca sapun nu avem aici" "Un... hmmm..." si incepe o lista de denumiri referitoare la aceeasi marfa. "O cochilie de sex, un anti-baby, balonase..." Si cand afla ca toate sunt Durex la pret de sapte lei bucata, sa pice jos. Dupa atata straduinta, considera insa ca merita sa ia unul, ba hai si inca unul, ca sa nu mai vina prea des.
Sau: "Da-mi, doamna, un prezervativ… pentru fecior’ meu, frate-meu, stiti, nu eu... o bagaboanta..." Parca pe care farmacista o intereseaza pentru cine si-l ia? Mare e gradina...
O faza frumoasa: mai apare si cate un nebun (cu acte) cu reteta compensata data de un psihiatru, cred ca mai nebun decat el. Foarte serios isi prezinta formularul de reteta 90 la suta pe care scrie, vorbesc serios: "Dimineata, plimbari scurte. La pranz, plimbari lungi. Seara, plimbari scurte." Cu semnatura si parafa medicului. Cu mainile de burta, tipa ii spune, cu cea mai mare seriozitate (ca mai stia ea ce nebun era): "Pai, respectati-va tratamentul!"
___________________________________________________________________

Niciun comentariu:

Cuvinte alese - 27 Martie 2017

Viata e o lupta si, daca nu ne luptam, ne inghite intunericul (lasitate, renuntare, descurajare, dezamagire etc.) (Angela Peschir) ____ ...