sâmbătă, 23 iulie 2011

Zambim si azi - 23 Iulie 2011

Trei grasi americani au venit in Romania, iar ei nu stiau limba romana deloc asa ca s-au gandit sa noteze pe o foaie tot ce aud.
Mergand ce mergand vad un baietel care ii spune tatalui sau:
-Tata, tata uite , trei grasi americani, trei grasi americani! Ei au notat pe foaie.
Mai merg ce mai merg vede o femeie care scutura covoarele:
-Un,doi zdub de gard! Un, doi, zdub de gard! Ei au notat pe foaie.
Iar mai merg si vede o fetita care ii cere 5 lei mamei ei:
-Inca 5, inca 5! Ei au notat si asta pe foaie.
Si se duc intr-un parc si vad o baba moarta sub o banca.
Vine politia:
-Mai cine a omorato?
Si ei citeau de pe foaie:
-Trei grasi american, trei grasi american!
Politia:
-Si cum ati omorato?
Ei:
-Un, doi zdub de gard! Un, doi zdub de gard!
Politia:
-Pentru asta va dau 5 ani de inchisoare!
Ei:
-Inca 5, inca 5!
____

Scrisoare de la Abrud

Se ştii că io estem bine, lucrez aicea la Abrud, la Ţara Moţilor, nu la Ţara Secuiasche. Sunt sanatos, numai un ochi vinet am la mine, albastru, che am chezut pe scara de la birou. Es am şi nişte dungi pe gât, m-a strâns de la cravata. Şi mai am o mina în gips, che mi-am prins-o la uşa de la casa unde stau, care nu are geamuri.
În rest e bine. Motzii e buni cu mine, invatza la io romaneşte. Am invaţat imnul la ei „Treiasche duhul lui Iancu”. L-am invaţat pe tot. Greu. Foarte greu. Mi-au spus colegii de birou să ştiu la imn pe de rost şi noaptea ca pe Tatăl nostru. Nu
ştiu cine e tatăl la ei, dar am inveţat la imn tot. O se îl chint şi la ţie chind ajung acase la Harghita…Dache mai ajung…
Am inveţat şi alt chintec, e obligatoriu dimineaţa aicea la ei, „Iancule mare”. Plecut la mine se chintem cu toţii la masa, chind bem palinka. Mult palinka bem noi. De prune. Şi io şi ei. Şi chintem şi inveţem romaneşte. Ei pe mine, mai ales. Place la mine la Abrud. Mai ales che de trei zile poci minca mai bine. Che nu mai am doi dinţi. I-am pierdut undeva. Chind am chezut pe scaun de la birou. Birou mic. Am martori, che mai ierau acolo Nelu, Avram, Todor, Mihai, Radu şi popa din Abrud. Care a citit din Biblia şi avea şi o luminare. Che era intuneric. Popa nu o dat. Nu, iel nu. Iel spunea la ei „nu la fatza che se vede, la oase”. Es am luat apoi scaunul in dintzi. Şi Toma era la birou şi avea un furciu la iel. Simpaticus ember. Ascuţit furciu. Il plimba pe la ochii la mine.Bun popa asta cu io. Citit Biblia pentru mine. Chind am deschis ochii o zis che nu mai trebe la luminare. Dar nu o arunche, che cine ştie.
Draghe mama,
In rest e bine.M-am obişnuit aicea, cum zicea vecinul Onofrei, ca magarul. Nu ştiu al cui e magarul. „Apa, paie şi bataie”.Mai am cinci luni şi jumetate şi vin acase, mama. Repede trece. Dupe ce am ieşit de la urgenţe a fost mai bine la mine. Nu dureau toate oasele. De la reumatism, zicea medicu. La munte e mai frig.
Treiasche Avram Iancu! (Aşe tre se strig de trei ori pe zi) Avram Iancu prieten la mine e.
Pusilok,
Csibi Barna
____

Daca...

Daca poti incepe ziua fara cafea,
Daca te poti urni fara medicamente,
Daca totdeauna poti fi vesel, facand abstractie de durerile tale,
Daca te poti abtine sa nu plictisesti pe altii cu problemele tale,
Daca zilnic poti manca aceleasi mancaruri si poti fi recunoscator pentru ele,
Daca poti intelege ca cei dragi tie sint cateodata foarte ocupati si n-au timp de tine,
Daca poti accepta critica si invinuirea fara suparare si ranchiuna,
Daca poti tolera ignoranta unui prieten si nu-l corectezi in permanenta,
Daca poti sa te porti la fel cu un prieten bogat ca si cu unul sarac,
Daca poti suporta tensiunea fara ajutor farmaceutic,
Daca poti sa te relaxezi fara alcool,
Daca poti dormi fara somnifere,
Atunci probabil că esti cainele familiei !!
____

Intamplare penibila

La un post de radio oarecare s-a facut un concurs cu un premiu generos pentru cine povesteste cea mai rusinoasa intamplare prin care a trecut.
Castigatoarea acestui concurs a povestit urmatoarele:
"In acea zi aveam de facut o vizita la ginecolog, la ora 08.00. Intamplarea a facut ca fiica mea cea mica sa planga toata noaptea, iar de dimineata m-am trezit tarziu. Asa ca am imbracat repede copiii sa-i trimit la scoala, dupa care fuga la baie.
Cum doream sa ma prezint cat mai curata (ca orice femeie care merge la ginecolog) si nu mai aveam timp de dus, iau repede primul prosop pe care-l vad in baie, il ud si ma spal bine pe partile intime, ies din casa in viteza, sofez ca nebuna, ajung la cabinet, intru si cum deja stiam ce am de facut ma asez pe marginea patului si zbor cu gandul in alta parte.
Aud medicul care zice :
- OOO, astazi am facut un efort special ca sa aratam bine!
Seara, acasa fiica mea intreaba:
- Mama unde e prosopelul meu?
- Nu stiu draga. Ia si tu altul curat din dulapior, ii raspund.
- Nu! Eu il vreau pe ala pe care l-am lasat dimineata in baie! Aveam sclipiciul si stelutele lipicioase pe el.
In acel moment am inteles ce a vrut sa spuna medicul....
____

Perlele copiilor de Paste

“Mami, din ouale rosii ies pui rosii?”
“Mami, de ce Iepurasul pune cadourile intai in dulapul tau, si apoi mi le da mie?”
“Mami, daca de Pasti rosim ouale, de ce vine Iepurasul si nu Gaina?”
“Mami, Iepurasul se oua?”
“Gaina face oua albe si Iepurasul face oua rosii!”
“Mami, am urmarit de trei zile ouale. De ce nu ies iepurasii?”
“Din ouale rosii ies iepurasi rosii sau pui rosii?”
“Iepurasul e un infractor! Intra pe furis in casele oamenilor!”
“Noi vopsim ouale ca sa vina Iepurasul!”
„Mami, pe unde ies ouale?”
"Mami, ouale cresc in cuib?"
"Mami, dar daca nu imi plac ouale, pot sa mananc prajituri rosii?"
____________________________________________________________________

Niciun comentariu:

Cuvinte alese - 27 Martie 2017

Viata e o lupta si, daca nu ne luptam, ne inghite intunericul (lasitate, renuntare, descurajare, dezamagire etc.) (Angela Peschir) ____ ...